Koffiebar beginnen in Eindhoven?
Heb jij een passie voor koffie en/of thee en beschouw je het starten van een eigen onderneming in de regio Eindhoven als het verwezenlijken van een droom?
Enkele voordelen op een rij van een eigen koffiebar beginnen in Eindhoven
Eindhoven
- 223.000 inwoners
- aantrekkelijk vestigingsklimaat
- aantrekkelijke woon- en leefomgeving
- goed bereikbaar
- innovatieve MKB sector
- cultuur rijke omgeving
- veel evenementen
- vestigingsplaats van topbedrijven
- geografisch gunstige
De succesformule van Kaldi
- Een formule met een hoge naamsbekendheid die al bijna 20 jaar bestaat!
- Uitstekend haalbaar rendement
- Hoofdkantoor met professionele back-office
- Ondersteuning en opleiding door een ervaren managementteam
- Centraal inkoopbeleid en scherpe inkoopprijzen
- Landelijke en regionale marketing & sales ondersteuning
- Hoge klantwaardering
- Door de professionele ondersteuning van ons hoofdkantoor heb je de handen vrij voor het managen van de eigen vestiging, personeelsbeleid, administratie en financiën
7 stappen tot Kaldi ondernemerschap
Stap 1
Vraag de gratis informatie aan en ga voor jezelf na of de cultuur en mentaliteit binnen Kaldi bij jou passen. Je ontvangt een inschrijfformulier welke we graag ingevuld retour krijgen.
Stap 2
Nadat wij jouw persoonlijk profiel hebben ontvangen, nodigen wij je graag uit voor een eerste kennismakingsgesprek. In dit gesprek komen de achtergronden van het franchiseconcept en de structuren van de organisatie aan de orde. Tevens wordt er globaal gesproken over omzet, kosten en marges.
Stap 3
In het tweede gesprek wordt er een verdieping gegeven aan de financiën middels een eigen ontwikkeld exploitatiemodel. Dit exploitatiemodel maakt de systematiek van begroten binnen Kaldi duidelijk. Door de begroting thuis nogmaals op je te laten inwerken krijg je steeds beter inzicht in de grootheden.
Stap 4
Daarna komt er een moment om de eerste knoop door te hakken in dit proces. Ben je bereid een intentieverklaring overeen te komen met Kaldi? Deze beslissing kun je nu makkelijk maken omdat je voldoende inzicht hebt verkregen in het concept en de cijfers.
Stap 5
In de vervolgafspraken met onder andere de accountant ga je aan de hand van de voor jou bekende gegevens van de vestigingsplaats een eigen ondernemingsplan maken. Dit ondernemingsplan dient tevens als basis voor de financieringsaanvraag bij een bank.
Stap 6
We gaan op zoek naar een geschikte locatie. Wanneer jouw locatie is gevonden en je financieringsaanvraag is gehonoreerd dan is ondertekening van het franchisecontract aan de orde.
Stap 7
Nu begint het écht: je volgt het opleidingsprogramma waardoor je wordt klaargestoomd voor het ondernemerschap. Een interessante leerweg met voor jou waarschijnlijk veel nieuwe inzichten. Vervolgens open je de deuren van jouw eigen Kaldi. Ben jij er klaar voor?
De historie van Kaldi
In 1997 ontstond, na een doordeweeks potje zaalvoetbal, het eerste idee van Kaldi. Een keten van koffie- en theespeciaalzaken was aanvankelijk slechts één van de vele ideeën maar op 15 februari 2000 werd de eerste Kaldi vestiging in Zwolle geopend. Ruim 15 jaar later is Kaldi nog steeds in ontwikkeling, met 30 vestigingen door heel Nederland en zelfs in China. Het unieke aan de Kaldi formule is dat beleving, proeven, ontmoeten en retail volledig in elkaar overlopen: het is een winkel met proeflokaal (horeca) in één. We bieden kwaliteitskoffie en –thee en vertellen met passie ons verhaal.
De naam Kaldi
De koffielegende verhaalt over de geitenhoeder Kaldi, die op de hoogvlakte van Ethiopië zijn kudde hoedde. Kaldi ontdekte op een vroege morgen dat zijn kudde niet teruggekeerd was naar huis. Ongerust ging hij op zoek en na uren lopen trof hij zijn geiten dansend en springend aan. Kaldi zag dat zijn geiten aten van rode bessen. Hij nam deze mee naar een naburig klooster, waar de abt ermee experimenteerde. Hij droogde ze en maakte er een drankje van. Zo werd een smaakvol drankje ontdekt dat later bij ons koffie werd genoemd.
De franchiseformule Kaldi
De kortste weg naar het perfecte kopje koffie of thee. Dit is waar Kaldi voor staat. Het product, koffie en thee, evenals aanverwante artikelen, daar draait het allemaal om. Daar wordt mee gewerkt. Kaldi streeft ernaar om iedereen te laten genieten rondom kwaliteitskoffie en -thee. Het unieke aan Kaldi is dat het een espressobar is in een retail omgeving. Dankzij de unieke formule en het uitgebreide assortiment aan diverse koffie- en thee soorten en smaken biedt Kaldi de consument de mogelijkheid om het perfecte kopje koffie te creëren. In de vestigingen wordt de klant uitgebreid geholpen met het samenstellen en proeven van koffie of thee. Ook geven de ondernemers de consument graag advies om ook thuis te genieten van de unieke smaak van Kaldi.
De Kaldi stijl
Om een franchiseformule sterk te houden is het van belang mee te groeien met de ontwikkelingen van morgen. Daarom heeft grondlegger Hans Tietema in 2015 het startsein gegeven om de Kaldi vestigingen in een “nieuw” jasje te steken. Kaldi Apeldoorn is de eerste vestiging in de nieuwe stijl. Alles in deze vestiging is ingericht om de ondernemer het theater te bieden waarin zijn voorstelling – de voorstelling van koffie, thee en aanverwante artikelen – optimaal tot zijn recht komt. De consument kan telkens opnieuw komen genieten doordat zijn zintuigen op verschillende manieren geprikkeld worden.
Heb jij ook een passie voor de kwaliteitsproducten van Kaldi en beschouw je het starten van een eigen onderneming als het verwezenlijken van een droom? Dan nodigen we je graag uit voor een goed gesprek. Wij willen samen met jou je eigen onderneming mogelijk maken, waarin we onze kennis en ervaring gebruiken om voor jou een droomstart te realiseren.
Een eigen koffiebar?
Kaldi Koffie & Thee zoekt franchisenemers. Wil jij een eigen koffiebar beginnen in Eindhoven? Lees snel verder voor meer informatie over het starten van een franchise of vraag direct informatie aan.